Waar ben je naar op zoek?
Vragen over betalingen en kosten
-
Ja, op de huur van een voertuig is een waarborgsom van toepassing. Bestelbussen en auto’s in de mini klasse kunnen per pin betaald worden, voor de overige voertuigen heb je een creditcard nodig.
De hoogte van de borg is afhankelijk van het gehuurde voertuig en de autoklasse. En bij Avis kan de borg worden verlaagd door het Eigen Risico te verlagen:
- voor personenauto’s is de minimale waarborgsom € 325,00;
- voor bestelauto’s is de minimale waarborgsom € 450,00;
- voor vrachtauto’s tot en met klasse T3OK is de minimale waarborgsom €
750,00.
De borg betaal je bij de vestiging je het voertuig komt ophalen. Dit geldt ook voor reserveringen die online of via het callcenter zijn gemaakt. Afhankelijk van de autoklasse, kan je de borg op de volgende manieren voldoen:
- Mini en Economy klasse; pin of creditcard;
- Compact klasse en FVMR; pin of creditcard;
- Intermediate en Standard klassse; creditcard
- Full Size, Premium, Luxury en Special klasse; 2 creditcards of 1 creditcard én 1 pin betaling.
- Personenbus (9 pers.); pin of creditcard;
- Bestelauto; pin of creditcard;
- Vrachtauto; creditcard.
Let op! Bij vestigingen op luchthavens kan er alleen met creditcard worden betaald.
Alle kaarten moeten op naam van de hoofdbestuurder staan. De volgende creditcards worden geaccepteerd: VISA, MASTERCARD, JCB, CUP en Discover/Diners.
Meer informatie kun je vinden in de video over borg betalen bij het huren van een auto.
- voor personenauto’s is de minimale waarborgsom € 325,00;
-
Bij schade aan de huurauto geldt er een standaard eigen risico. Dat is het (maximale) bedrag dat je moet betalen als je bijvoorbeeld een lekke band krijgt, deuken oploopt of veroorzaakt. Gebeurt er niets? Dan betaal je niets. Het gaat om een reservering op je creditcard en dit regelen we wanneer je de auto komt ophalen.
Vaak wordt het eigen risico ingehouden van de borg. Avis biedt de optie om dit bedrag te verlagen.
-
De borg ontvang je binnen enkele dagen terug als de auto met een volle tank en schadevrij bij ons wordt ingeleverd.
Voor buitenlandse verhuringen kan dit 15-30 dagen duren
-
Om een goede indicatie te krijgen van de totale kosten van autohuur, adviseren wij je gebruik te maken van onze online reserveringsmodule.
Ook kun je de exacte kosten laten berekenen via ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of bij één van onze Avis vestigingen.
-
Ja, deze toeslag is van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties. Er wordt een airportfee gerekend op Schiphol Airport en Rotterdam Airport van 40 euro.
-
Ja voor bestuurders onder de 25 jaar wordt een jongerentoeslag gerekend.
-
Nee, Avis berekent geen reserveringskosten voor het maken van reserveringen via het callcenter, reserveringen via de vestigingen of voor online reserveringen.
-
Diverse doorbelastingen worden over het algemeen uitgelegd aan de linkerkant op de factuur en hebben normaal gesproken betrekking op opties/diensten die je hebt aangevraagd/geaccepteerd op het tijdstip van huur. (bijv. kinderzitje, verhuisartikelen etc.)
-
Ja, bestelbussen en auto’s in de mini klasse kunnen per pin betaald worden, voor de overige voertuigen heb je een creditcard nodig. Bij vestigingen op luchthavens kan er alleen met creditcard worden betaald;
-
Bij Avis Nederland accepteren we de volgende betaal methodes: Ideal; Visa, mastercard, applepay, bancontact, UnionPay, JCB
Contactloze credit kaarten en debit kaarten (zoals Revolut en Bunq) worden niet geaccepteerd.
-
Wanneer je via de internationale Avis.com website hebt gereserveerd, kun je bij services kiezen voor ‘Print your car rental invoice’. Als je hierop hebt geklikt kun je naar beneden scrollen en kiezen voor 'Print an invoice'. Hier kun je jouw achternaam en e-mailadres invoeren. Het systeem toont de facturen die in de laatste 6 maanden op de ingegeven kaart zijn belast.
Om een kopie te krijgen van een factuur van reserveringen welke gemaakt zijn via de nationale Avis.nl website, ons callcenter of één van onze vestigingen, kun je contact opnemen met ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55. Het callcenter kan je per email de factuur toesturen.
-
Wanneer je jouw huurauto gereserveerd hebt via een reisbureau of touroperator, dan kan je voor dit soort vragen daar terecht. Ook al is de naheffing door Avis gedaan. Jouw reisbureau of touroperator neemt vervolgens direct contact op met het land waar de auto gehuurd is. Jouw reisbureau of touroperator zullen je vraag vervolgens beantwoorden.
Wanneer je een reservering in het buitenland via ons callcenter of via de onze internationale Avis website gemaakt hebt, stuur dan jouw vraag samen met jouw huur- en reserveringsgegevens naar customer.relations@avis.nl. Wij zullen je vraag in behandeling nemen en streven er naar om binnen 5 werkdagen op jouw vraag te reageren.