Veelgestelde vragen

Top 5 meest gestelde vragen

  • Om een goede indicatie te krijgen van de totale kosten van autohuur, adviseren wij je gebruik te maken van onze online reserveringsmodule.

    Ook kun je de exacte kosten laten berekenen via ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of bij één van onze Avis vestigingen.

  • Om bij Avis een auto te mogen huren zijn er een aantal voorwaarden. Wat de voorwaarden zijn lees je hier.

    Om een auto te huren in Nederland moet je:

    • Minimaal 21 jaar oud zijn
    • Minimaal 1 jaar in het bezit zijn van je rijbewijs
    • Onder de 25 jaar gelimiteerde keuzes aan personenauto's

    Onder de 25 jaar kun je de volgende voertuigcategorieën huren: MCMR, ECMR, ECAR, EWMR, CDMR, ECMD, CCAR, CWMR, CDMD.

    Neem voor meer informatie contact op met ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of met één van onze Avis vestigingen.

  • Op de huur van een voertuig is een waarborgsom van toepassing. De borg kan worden verlaagd door het Eigen Risico te verlagen.

    De hoogte van de borg is afhankelijk van het gehuurde voertuig:

    • Voor personenauto’s is de minimale waarborgsom € 325,00.
    • Voor bestelauto’s is de minimale waarborgsom € 450,00.
    • Voor vrachtauto’s tot en met klasse T3OK is de minimale waarborgsom € 750,00.

    De borg moet bij de vestiging worden betaald als je het voertuig komt ophalen. Dit geldt ook voor reserveringen die online of via het callcenter zijn gemaakt.

    De waarborgsom kun je, afhankelijk van de autoklasse, op de volgende manier voldoen:

    • Mini en Economy klasse; pin of Credit Card;
    • Compact klasse en FVMR; pin of Credit Card;
    • Intermediate en Standard klassse; Creditcard
    • Full Size, Premium, Luxury en Special klasse; 2 creditcards of 1 creditcard én 1 pin betaling.
    • Personenbus (9 pers.); pin of Credit Card;
    • Bestelauto; pin of Credit Card;
    • Vrachtauto; Credit Card;

    Bij vestigingen op luchthavens kan er alleen met creditcard worden betaald; Alle kaarten moeten op naam van de hoofdbestuurder staan. Bestelbussen en auto’s in de Mini klasse kunnen per pin betaald worden, overige voertuigen met creditcard.

    Terugbetaling

    De borg ontvang je binnen enkele dagen volledig retour wanneer je de auto met een volle tank en schadevrij bij ons inlevert. Het resterende borg bedrag zal per bank of creditcard aan je worden overgemaakt.

    De volgende merken Credit Cards worden geaccepteerd: VISA, MASTERCARD, JCB, CUP en Discover/Diners.

  • Ja, dat kan op aanvraag. We hebben een beperkt aantal personen- en bestelauto’s in de Nederlandse vloot met een trekhaak. Huurauto’s met trekhaak kun je online reserveren, via ons callcenter in Nederland via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of bij één van onze Nederlandse Avis vestigingen.

  • Het is toegestaan om met een huurauto van Avis vanuit Nederland naar de hieronder genoemde landen te rijden:

    • Andorra
    • België
    • Denemarken
    • Duitsland
    • Frankrijk
    • Finland
    • Italië
    • Ierland
    • Luxemburg
    • Noorwegen
    • Portugal
    • Oostenrijk
    • Spanje, met uitzondering van Ceuta en Millila.
    • Verenigd Koninkrijk
    • Zweden
    • Zwitserland

    Geef bij de vestiging waar je de auto ophaalt wel aan dat je naar het buitenland rijdt.

Vragen over Avis

  • Ja, Avis is een betrouwbare autoverhuurder omdat we lid zijn van brancheorganisatie BOVAG. Om lid te kunnen worden van BOVAG moet er aan bepaalde kwaliteitseisen worden voldaan.

    Een bij BOVAG aangesloten verhuurbedrijf geeft je de garantie dat er wordt gewerkt volgens de hoogste kwaliteitseisen en met juridisch correcte verhuurcontracten.

  • Voor de exacte locaties in Nederland verwijzen wij je graag door naar onze rubriek Vestigingen.

    Daarnaast is Avis wereldwijd gevestigd in meer dan 150 landen. Voor meer informatie over buitenlandse vestigingen verwijzen wij je graag door naar de internationale Avis website

  • Ons callcenter is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 - 18.00 uur via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55.

    Voor de openingstijden van onze vestigingen in Nederland verwijzen wij je graag door naar onze rubriek Vestigingen. Reserveringen kun je 24 uur per dag maken via ons online reserveringssysteem.

  • We helpen je graag op de manier die bij jou past. De meeste vestigingen zijn 7 dagen per week bereikbaar en ons callcenter is bereikbaar tijdens kantooruren. Stel je vragen via onze chat, via whatsapp of bel met een van onze medewerkers.

  • Ja, Avis maakt gebruik van cookies om de website te verbeteren. Lees hierover meer in onze Cookie verklaring.

  • De persoonsgegevens die worden vermeld op het contract worden door Avis als verantwoordelijke in de zin van de Wet Bescherming Persoonsgegevens verwerkt in een persoonsregistratie. Lees hierover meer in Artikel 19 van de Algemene Huurvoorwaarden.

  • Bekijk hier de algemene huurvoorwaarden van Avis.

  • Wil je geen aanbieding of nieuwtje meer missen? Met de Avis nieuwsbrief blijf je altijd op de hoogte. Ga naar www.avis.nl en klik onderaan de pagina op 'Aanmelden nieuwsbrief'. Na het doorgeven van je e-mailadres ben je succesvol ingeschreven voor de nieuwsbrief.

  • Met de Avis nieuwbrief ontvang je maandelijks een e-mail met:

    • Exclusieve kortingen
    • Altijd het laatste nieuws
    • Interessante informatie en tips over autohuur

Vragen voor het huren

  • Ja, deze toeslag is van toepassing op locaties waar operationele kosten hoger uitvallen dan de operationele kosten op overige locaties. Er wordt een airportfee gerekend op Schiphol Airport en Rotterdam Airport van 40 euro.

  • Om bij Avis een huurauto te hurenmoet je minimaal 1 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Originele rijbewijzen die in een NIET-Westers schrift zijn moeten in combinatie met een internationaal rijbewijs in Westers schrift getoond te worden.

  • Nee, dat hoeft niet. Op avis.nl kan je gemakkelijk een reservering maken met én zonder een account.

  • Online gemaakte reserveringen kun je online annuleren. Om een reservering te wijzigen verzoeken wij je contact op te nemen met de betreffende vestiging of met het callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55.

    Voor annuleren zijn de volgende regels van toepassing:

    • Je kunt tot 24 uur voor vertrek kosteloos annuleren.
    • Annuleer je binnen 24 uur voor vertrek, dan wordt er max. € 50,- aan annuleringskosten doorbelast.
    • Annuleringen als gevolg door ‘no show’ resulteren in betaling van het gehele huurbedrag.
    • Als je vooruit hebt betaald en je annuleert uiterlijk tot 24 uur voor vertrek, dan wordt het volledig vooruitbetaalde bedrag binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening.
    • Wanneer een auto eerder wordt ingeleverd vindt in geval van vooruitbetaling geen restitutie plaats voor niet gebruikte huurdagen

    Verder zijn de Algemene huurvoorwaarden zijn van toepassing.

  • Om een goede indicatie te krijgen van de totale kosten van autohuur, adviseren wij je gebruik te maken van onze online reserveringsmodule.

    Ook kun je de exacte kosten laten berekenen via ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of bij één van onze Avis vestigingen.

  • Om er zeker van te zijn dat de gewenste huurauto categorie beschikbaar is, kan je het beste zo vroeg mogelijk voor de geplande vertrekdatum te reserveren. Onze vestigingen en ons callcenter kunnen je exact doorgeven welke autocategorieën er beschikbaar zijn in de gewenste huurperiode en op de gewenste locatie.

    Ook kun je hiervoor terecht op ons nationaal of internationaal reserveringssysteem. Enkele huurauto’s zijn niet online te reserveren. Je kunt deze gegevens terugvinden in de rubriek Wagenpark. Wanneer een huurauto niet online te reserveren is, neem dan contact op met ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of met één van onze Avis vestigingen.

  • Het kan zijn dat onze email met je inloggegevens rechtstreeks in je spambox terecht is gekomen of automatisch is verwijderd.

    Wij adviseren je om de afzender van deze email, info@avis.nl, als veilige afzender te benoemen en jouw inloggegevens opnieuw op te vragen.

  • Nee, Avis berekent geen reserveringskosten voor het maken van reserveringen via het callcenter, reserveringen via de vestigingen of voor online reserveringen.

  • De huurder en een eventuele extra bestuurder dienen minimaal één jaar in het bezit zijn van het rijbewijs.

  • Dagdeel: Een dagdeel is 4 uur en is uitsluitend direct te huur op een van onze vestigingen op basis van beschikbaarheid en kan niet gecombineerd worden met losse dagen. Het is niet mogelijk om in het weekend een dagdeel een personen-, of vrachtauto te huren.

    Huurdag: Een huurdag voor personenauto's is gelijk aan 24 uur. Deze 24 uur gaan in wanneer de huurperiode start. Wij begrijpen, dat bepaalde omstandigheden er toe kunnen leiden dat de huurauto iets later wordt teruggebracht. Daarom hanteert Avis over het algemeen een 'uitloopperiode' van 30 minuten. Wanneer de auto na deze 'uitloopperiode' nog niet is teruggebracht, dan worden er extra kosten in rekening gebracht.

    De tarieven voor bestel- en vrachtauto’s worden berekend per kalenderdag. Dit betekent dat je de auto op dezelfde dag retour dient te brengen, anders zal er een extra dag in rekening worden gebracht.

  • Bij particuliere verhuringen is de prijs van de huurauto inclusief BTW, WA-verzekering, Standaard Eigen Risico en aangegeven vrije kilometers.

    De prijs van de huurauto is exclusief brandstofkosten, aanvullende verzekeringen, verlaging Eigen Risico, borg, extra accessoires en extra bestuurder(s).

  • Ja, dat is mogelijk. Op aanvraag zijn wij van maandag t/m zondag geopend van 21:00 uur t/m 23:00. Als je van deze service gebruik wilt maken betaal je een after hours fee van €50,00.

  • Ja, dat is mogelijk. Op aanvraag zijn wij van maandag t/m zaterdag geopend van 18:00 uur t/m 23:00 en op zondag van 8:00 uur t/m 18:00 uur. Als je van deze service gebruik wilt maken betaal je een after hours fee van €40,00.

  • Onze elektrische voertuigen worden geleverd met een tag, met deze tag kun je jouw huurauto bij de meeste laadpalen in Nederland opladen. Wij belasten hiervoor € 0.16 per verreden km aan je door, dit bedrag is inclusief btw en inclusief servicekosten.

  • Ja, dat kan. Met onze One-Way Service kunnen personenauto’s, personenbussen en bestelbussen in Nederland worden teruggebracht bij een andere Avis vestiging dan waar deze is opgehaald. Wel moet je tijdens jouw reservering aangeven bij welke vestiging je de huurauto in wilt leveren. Dit kan via onze online reserveringsmodule, ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of via één van onze Avis vestigingen.

Vragen tijdens het huren

  • Ja, elke huurauto die je huurt, krijg je volgetankt mee zodat je direct naar jouw bestemming kunt gaan. In Nederland hoort de huurauto ook volgetankt retour te worden gebracht. Wanneer dit niet gebeurt zullen er aftank- en benzinekosten in rekening worden gebracht.

  • Ja dat is mogelijk. Wij bieden je de mogelijkheid om de huurauto na sluitingstijd in te leveren. Je blijft echter aansprakelijk voor de huurauto tot een medewerker van Avis de auto in ontvangst kan nemen (openingstijd vestiging de volgende dag).

    Laat je je bij de verhurende Avis vestiging of ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 -900 55 55 informeren over de voorwaarden wanneer je de auto buiten de openingstijden wilt in te leveren.

  • Krijg je pech met de huurauto gedurende de huurperiode buiten jouw schuld om, dan zorgt Avis Autoverhuur ervoor dat de huurauto in Nederland kosteloos binnen 4 uur wordt gerepareerd. Is reparatie niet mogelijk, dan biedt Avis u kosteloos vervangend vervoer.

    Let op! Reis je met een huurauto naar het buitenland? Neem dan een creditcard mee. Als je strandt met pech of schade, dan willen de meeste leveranciers in het buitenland een creditcard zien.

  • Is er tijdens de huurperiode kleine schade aan de huurauto ontstaan zoals lakschade of een (kleine) deuk, dan is het niet nodig om contact op te nemen met Avis. Deze schade zal bij inlevering van jouw huurauto door een vestigingsmedewerker worden opgenomen op een schadeformulier en worden afgehandeld.

    Krijg je tijdens de huurperiode ernstige schade aan de huurauto door een aanrijding met een ander voertuig, een lekke band, inbraak, bedreiging, vandalisme of diefstal dan dien je de volgende stappen te doorlopen:

    • Rijd niet verder met de huurauto;
    • Neem contact op met de politie;
    • Vul het Europees schadeformulier in (deze bevindt zich in het dashboardkastje);
    • Zorg dat je en de tegenpartij, beiden het formulier ondertekent;
    • Meld de schade z.s.m. bij Avis;
    • Binnen openingstijden bij één van onze vestigingen in Nederland;
    • Buiten openingstijden via ons alarmnummer +31 (0)70-3812712;
    • Lever het Europees schadeformulier in bij één van onze vestigingen of stuur deze naar ons op via Antwoordnummer 93044, 2509 WB, Den Haag (postzegel is niet nodig) t.a.v. de afdeling Schade.

    Wanneer je niet in het bezit bent van een schadeformulier, dan kun je hier een schadeformulier downloaden.

  • Neem de volgende documenten mee bij het afhalen van jouw huurauto. Deze documenten moeten op naam staan van de hoofdbestuurder. Avis behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren.

    Huurders met een woonadres in Nederland:

    • Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit).
    • Een adreslegitimatie in de vorm van een (digitaal) bank- of giroafschrift, loonstrook, uittreksel bevolkingsregister, afschrift van telefoonabonnement vaste telefonie of afschrift van een telefoonabonnement GSM. Dit document mag niet ouder zijn dan 30 dagen.
    • Voor het besturen van een vrachtauto vanaf de klasse T1OR dien je in het bezit te zijn van een chauffeurspas.

    Huurders met een woonadres in het buitenland:

    • Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit).
    • Een geldig internationaal rijbewijs, indien het originele rijbewijs in een niet-Westers schrift is geschreven.
    • Een geldig paspoort.
    • Een retourticket of adreslegitimatie van het verblijfadres in Nederland zoals een bevestiging van het hotel waar je verblijft.

    Een eventuele extra bestuurder moet bij het moment van ophalen van de huurauto aanwezig zijn. Deze extra bestuurder hoeft alleen een geldig rijbewijs te laten zien.

    • Voor het huren van de Kleine autoklasse (bijv. Toyota Aygo of gelijkwaardig) kun je aan de balie contant (met uitzondering van de Avis vestigingen in Rotterdam (alle vestigingen), Den Haag (alle vestigingen), Tilburg, Amsterdam West, Nijmegen, Breda en Amsterdam Overtoom), met een pinpas of met creditcard betalen.
    • Voor het huren van een Middenklasse huurauto (bijv. Peugeot 308 of gelijkwaardig) kan uitsluitend aan de balie worden betaald met een pinpas of creditcard.
    • Vanaf de Grote klasse huurauto (bijv. Opel Zafira of gelijkwaardig) ben je voor betaling aan de balie verplicht gebruik te maken van jouw creditcard.
    • Voor verhuringen via één van onze luchthavenvestigingen is betalen aan de balie met een creditcard verplicht.

Vragen na het huren

  • Diverse doorbelastingen worden over het algemeen uitgelegd aan de linkerkant op de factuur en hebben normaal gesproken betrekking op opties/diensten die je hebt aangevraagd/geaccepteerd op het tijdstip van huur. (bijv. kinderzitje, verhuisartikelen etc.)

  • Bij schade aan de huurauto geldt er een standaard eigen risico. Dat is het (maximale) bedrag dat je moet betalen als je bijvoorbeeld een lekke band krijgt, deuken oploopt of veroorzaakt. Gebeurt er niets? Dan betaal je niets. Het gaat om een reservering op je creditcard en dit regelen we wanneer je de auto komt ophalen.

    Vaak wordt het eigen risico ingehouden van de borg. Avis biedt de optie om dit bedrag te verlagen.

  • Wanneer je jouw huurauto gereserveerd hebt via een reisbureau of touroperator, dan kan je voor dit soort vragen daar terecht. Ook al is de naheffing door Avis gedaan. Jouw reisbureau of touroperator neemt vervolgens direct contact op met het land waar de auto gehuurd is. Jouw reisbureau of touroperator zullen je vraag vervolgens beantwoorden.

    Wanneer je een reservering in het buitenland via ons callcenter of via de onze internationale Avis website gemaakt hebt, stuur dan jouw vraag samen met jouw huur- en reserveringsgegevens naar customer.relations@avis. Wij zullen je vraag in behandeling nemen en streven er naar om binnen 5 werkdagen op jouw vraag te reageren.

  • Wanneer je via de internationale Avis.com website hebt gereserveerd, kun je bij services kiezen voor ‘Print your car rental invoice’. Als je hierop hebt geklikt kun je naar beneden scrollen en kiezen voor 'Print an invoice'. Hier kun je jouw achternaam en e-mailadres invoeren. Het systeem toont de facturen die in de laatste 6 maanden op de ingegeven kaart zijn belast.

    Om een kopie te krijgen van een factuur van reserveringen welke gemaakt zijn via de nationale Avis.nl website, ons callcenter of één van onze vestigingen, kun je contact opnemen met ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55. Het callcenter kan je per email de factuur toesturen.

  • Je kunt schriftelijk jouw klacht indienen bij onze afdeling customer service onder vermelding van jouw reserveringsnummer via het online contactformulier. Wij komen dan zo spoedig mogelijk op jouw klacht terug.

  • Wij kunnen helaas alleen jouw vraag of klacht in behandeling nemen als je rechtstreeks bij ons hebt geboekt. Wanneer je via een Touroperator of tussenpersoon hebt gereserveerd, dan kan je jouw vraag of klacht bij daar neerleggen. De contactgegevens vind je in hun reserveringsbevestiging.

  • Ja, er wordt er in België tol geheven voor vrachtwagens met een toelaatbaar totaal gewicht van meer dan 3.500 kg. De vrachtwagens van Avis Autoverhuur B.V. zijn uitgerust met een On-Board-Unit (OBU). Dit betekent dat de tolheffing automatisch aan Avis wordt doorberekend. Wanneer je met een vrachtwagen door België rijdt, ontvang je naast de factuur voor de huur van de vrachtwagen, separaat een factuur waarop de tolheffing en éénmalig € 25,- administratiekosten worden doorbelast.

Vragen over ons wagenpark

  • De voertuigen in ons wagenpark zijn in uitstekende conditie. De huurauto’s worden goed technisch onderhouden. De meeste personenauto’s zijn niet ouder dan 9 maanden. Bestel- en vrachtauto’s zijn meestal niet ouder dan 3 tot 4 jaar. Bovendien worden onze huurauto’s voor een nieuwe verhuring altijd goed schoongemaakt en gecontroleerd. Avis is lid van BOVAG en wordt door BOVAG regelmatig gecontroleerd op kwaliteit en service.

  • Ja, dat kan op aanvraag. We hebben een beperkt aantal personen- en bestelauto’s in de Nederlandse vloot met een trekhaak. Huurauto’s met trekhaak kun je reserveren via ons online reserveringssysteem, via ons callcenter in Nederland of bij één van onze Nederlandse Avis vestigingen.

  • Ja, onze bestel- en vrachtauto's zijn uitermate geschikt voor verhuizingen. Wij raden je aan om een bestelauto te huren voor een verhuizing. Als particulier heb je voor het huren van een vrachtauto een speciaal rijbewijs nodig.

    In de rubriek Bestel- en verhuisauto’s kun je alle mogelijkheden voor een verhuisauto terug vinden waarin je met B-rijbewijs kunt rijden (van 3 m3 tot 18 m3).

  • Ja, kijk voor meer informatie in de rubriek Bestel- en verhuisauto’s.

  • Voor het besturen van een vrachtauto vanaf de klasse T1OR heb je een chauffeurspas nodig. Als je bij controle de chauffeurspas niet kan tonen, loop je het risico bekeurd te worden.

  • Nee, bij Avis kun je geen sneeuwkettingen huren.

  • Vrachtwagens worden uitsluitend bij onze speciale vrachtvestigingen verhuurd. Je kunt terecht bij onze vrachtvestigingen in Groningen, Leeuwarden, Hoogeveen, Enschede, Haarlem, Amsterdam-West, Hoofddorp, Rotterdam Haven, Breda, Helmond, Amersfoort, Utrecht, Maastricht en Den Bosch.

    Voor €50,- is het ook mogelijk om een vrachtwagen bij de ene Nederlandse vrachtvestiging op te halen en bij een andere Nederlandse vrachtvestiging in te leveren.

Vragen over het buitenland

  • Ja, je kunt met een huurauto van Avis naar Umweltzones in Duitsland reizen. Hiervoor is een milieusticker vereist. Deze kan onder andere worden aangevraagd bij Tüv Nord of bij DEKRA. Voor de aanvraag is een kopie van het kenteken van de auto noodzakelijk. Voor Avis is het helaas niet mogelijk om voor de huur van de auto een kopie van het kentekenbewijs te leveren. Dit betekent dat klanten die met een huurauto van Avis 'Umweltzones' willen bezoeken, pas na het ophalen van de huurauto zelf een sticker kunnen aanschaffen.

  • Let op: Onze One-Way service is tijdelijk niet beschikbaar.

    Ja, dat kan. Onze One-Way Service is op aanvraag ook mogelijk in het buitenland. Wanneer je de personenauto of personenbus, welke je gehuurd hebt in Nederland, bij een Avis vestiging in het buitenland wilt inleveren, zal er een extra bedrag in rekening worden gebracht. De hoogte van dit bedrag hangt af van de retourlocatie.

    Let op: De One-Way Service is in het buitenland niet mogelijk voor bestelbussen.

    Geeft bij je reservering aan waar je de huurauto wilt inleveren. Dit kan via onze internationale online reserveringsmodule, ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55 of via één van onze Avis vestigingen.

  • Wanneer dit een zakelijke huur is, is dit mogelijk voor de volgende Europese landen:

    • België (voor 50%)
    • Duitsland
    • Italië (onder bepaalde voorwaarden)
    • Luxemburg
    • Nederland (voor 84%)
    • Spanje (50% indien ook voor privé-gebruik)
    • Zweden (voor 50%)
    • Zwitserland
    • Verenigd Koninkrijk (50% als je voor meer dan 5 dagen huurt)

    Voor onderstaande Europese landen is dit niet mogelijk:

    • Oostenrijk
    • Denemarken
    • Finland
    • Frankrijk
    • Griekenland
    • Ierland
    • Noorwegen
    • Portugal

    Voor alle landen waar het (deels) mogelijk is, is de procedure voor het terugvragen van het BTW bedrag, dat er een terugvraagformulier voor BTW naar de locale belastingsautoriteiten gestuurd moet worden. Een aanvraag moet op het officiële formulier ingevuld en ingestuurd worden. De aanvraag moet worden gedaan voor 30 juni voor de BTW over het voorafgaande kalenderjaar. Dit formulier is te verkrijgen bij de locale belastingsautoriteiten.

  • Het is toegestaan om met een huurauto van Avis vanuit Nederland naar de hieronder genoemde landen te rijden:

    • Andorra
    • België
    • Denemarken
    • Duitsland
    • Frankrijk
    • Finland
    • Italië
    • Ierland
    • Luxemburg
    • Noorwegen
    • Portugal
    • Oostenrijk
    • Spanje, met uitzondering van Ceuta en Millila.
    • Verenigd Koninkrijk
    • Zweden
    • Zwitserland

    Geef bij de ophaalvestiging wel even aan dat je naar het buitenland wilt rijden.

  • Voor het wijzigen of annuleren van de reservering via de internationale Avis.com website dien je opnieuw in te loggen via de rubriek ‘My Avis’.

    Annuleringen van reserveringen welke via de internationale Avis.com website gemaakt zijn, kunnen tot 14 dagen na reservering zonder kosten geannuleerd worden zolang de huurperiode nog niet is begonnen. Na deze periode zal het vooruitbetaalde bedrag verminderd worden met de volgende berekende annuleringskosten;

    • Wanneer de reservering 2 dagen (of meer) voor vertrek geannuleerd wordt, zal 5% van de huurkosten in rekening gebracht worden.
    • Wanneer de reservering minder dan 2 dagen voor vertrek geannuleerd wordt, zal er 10% van de huurkosten in rekening gebracht worden.

    Na een annulering zal je per email een annuleringsbevestiging ontvangen. Wijzingen van je online reservering via de internationale Avis.com website kunnen tot 72 uur voordat je jouw huurauto ophaalt gewijzigd worden.

    Meer informatie kun je vinden in de rubriek Terms & Conditions op de internationale Avis website.

  • Nee. De Algemene Huurvoorwaarden kunnen per land verschillen. Vraag hiernaar wanneer je de huurauto in het buitenland afhaalt aan de verhuurbalie om volledig op de hoogte te zijn van de huurvoorwaarden die gelden.

  • Ja, dat kan. Om een goede indicatie te krijgen van de totale kosten van autohuur in het buitenland, adviseren wij je gebruik te maken van ons internationale reserveringssysteem. Uiteraard kun je ook voor buitenlandse reserveringen contact opnemen met ons callcenter via telefoonnummer +31 (0)88 - 900 55 55.

  • Het internationaal rijbewijs heeft binnen de Europese Unie geen betekenis. Buiten de Europese Unie is het voor sommige landen wel vereist. Voor de laatste informatie over het internationale rijbewijs kijk je op de website van de ANWB.

  • Ga je met de auto naar Engeland? Dan ben je verplicht om je koplampen af te plakken met stickers. Voor meer informatie kijk je op de website van de ANWB.

  • Helaas kunnen wij alleen jouw vraag of klacht in behandeling nemen als je rechtstreeks bij ons hebt geboekt. Wanneer je via een Touroperator of tussenpersoon hebt gereserveerd, dan kan je met jouw klacht of vraag ook daar terecht. De contactgegevens vind je in hun reserveringsbevestiging.

Vragen over zakelijk huren

  • Het afmelden van huurauto’s kun je eenvoudig doen via www.Avis.nl/afmelden. Of je kunt een email sturen naar afmelden@Avis. Vermeld in deze mail jouw naam, volledig ophaaladres, telefoonnummer en het kenteken van het voertuig. Wij zullen jouw afmelding vervolgens verwerken.

  • Voor informatie over het aanmaken van een zakelijk account kunt je contact opnemen met ons callcenter via telefoonnummer 088-900 55 20.