Avis bus in de stad

Busje huren bij Avis - Zo werkt het!

Een busje huren in 3 stappen

Kies je bus

Selecteer eenvoudig het type busje dat bij jouw klus past, bepaal waar en wanneer je ‘m ophaalt en terugbrengt.

Vul je gegevens in

Vul je gegevens in en voeg extra’s toe, zoals een dolly, extra bestuurder of verhuisdozen.

Bevestigen & haal je bus op

Controleer je reservering, bevestig direct en ontvang je bevestiging. Klaar om zorgeloos de weg op te gaan.

Ophalen & inleveren

Bij het ophalen controleren we je documenten en betaalkaart, regelen we de borg en lopen we samen de bus na. Neem mee:

  • Rijbewijs B (min. 1 jaar in bezit, bij niet-westers schrift of Indiaas rijbewijs ook internationaal rijbewijs)
  • Adreslegitimatie (max. 30 dagen oud, het liefst in papiervorm)
  • Pinpas of creditcard voor de borg

Na afloop van je huurperiode lever je het busje op tijd in, zoals afgesproken in de brandstofregeling (VOL-VOL of VOL-LEEG; check je huurvoorwaarden). Zorg dat het voertuig schoon is, maak foto’s en meld eventuele schade.

Lever je het busje buiten openingstijden in? Parkeer ‘m bij de vestiging, doe de sleutel in de sleutelkluis en let op waar je parkeert. Mogelijke parkeerkosten zijn voor eigen rekening. Houd er rekening mee dat je aansprakelijk blijft tot een medewerker het busje officieel heeft ingenomen.

Verhuisbus voor Avis vestiging
Verhuisdoos op meubel plateau

Verzekeringen en extra's bij een bus huren

Bij het huren van een bus bij Avis is de premie voor de WA-verzekering standaard inbegrepen in het huurtarief. Daarnaast kun je extra kiezen voor de Schadeverzekering Inzittenden (SVI). Deze verzekering is niet standaard inbegrepen, maar dekt zowel de bestuurder als passagiers wanneer zij schade oplopen na een ongeval.

Naast het huren van een auto of bus, kun je bij Avis ook terecht voor handige verhuisartikelen zoals steekkarren, traplopers, meubelplateau’s en verhuisdekens. Ook verkopen we verhuisdozen, zodat je alles overzichtelijk kunt inpakken en vervoeren. Wil je gebruikmaken van deze extra’s? Geef dit dan eenvoudig aan bij je reservering in de online module.

Wat is wel en niet inbegrepen bij je busreservering

Bij het huren van een busje bij Avis weet je precies waar je aan toe bent. Hieronder zie je in één oogopslag wat er standaard is inbegrepen in het huurtarief en welke kosten er eventueel apart in rekening worden gebracht.

Wel inbegrepen:
✅ 24/7 pechhulp in Europa
✅ WA-verzekering
✅ BTW
✅ Tot 24 uur kosteloos annuleren
✅ Interieur bescherming

Niet inbegrepen:
❌ Brandstofkosten
❌ Waarborg*
❌ One way service kosten voor busje

*Waarborg wordt voldaan bij het ophalen van de bestelauto. Je krijgt het volledige bedrag terug als je de bestelauto zonder schade inlevert.

Avis bus op de weg

Top 5 veelgestelde vragen over bus huren.

  • Ja, in sommige gevallen kun je je reservering verlengen. Ben je langer bezig met de verhuizing of heb je meer spullen te vervoeren dan verwacht? Neem dan rechtstreeks contact op met de vestiging waar je het busje hebt opgehaald. Zij bekijken of een verlenging mogelijk is.

    Het is helaas niet mogelijk om de huurperiode te verkorten. Breng je het busje eerder terug dan gepland, dan ontvang je geen restitutie voor de niet-gebruikte huurdagen.

  • Om een goede indicatie te krijgen van de totale kosten van een busje huren, adviseren wij je gebruik te maken van onze online reserveringsmodule. Bij het huren van een busje geldt dat 1 huurdag gelijk is aan 1 kalenderdag. Als je het voertuig 1 dag wilt huren, kan je deze het beste dezelfde dag inleveren. Dat scheelt een volledige huurdag.

    De meeste verhuurders van busjes baseren de huurprijs op een aantal factoren:

    • Hoe groot is de bus?
    • Wat is de huurperiode?
    • Hoeveel km wordt er gereden?
    • Welke verzekeringen zijn van toepassing?

    Daar kunnen nog additionele kosten bijkomen zoals:

    • extra verzekeringen
    • extra’s (trekhaak, verhuisartikelen, all season banden)
    • extra bestuurders

    Goedkoop een busje huren kan bij verschillende aanbieders door heel Nederland. De kosten zullen tussen de 100 en 200 euro per dag liggen. Ons advies voor een goede deal? Zorg dat je precies weet wat je wilt vervoeren en hoeveel tijd je er voor nodig hebt. Deze inzichten helpen om de perfecte bus voor jouw klus te vinden tegen het meest competitieve tarief.

    Bekijk onze gemakkelijke vergelijker om direct de juiste bus te vinden. Naast prijs is ook gebruiksgemak een belangrijke factor in het beslissingsproces. Zo wil je natuurlijk niet een wereldreis hoeven te maken voor het ophalen en wegbrengen van een busje.

  • Ja, op de huur van een bus is een waarborgsom van toepassing. De borg betaal je bij de vestiging wanneer je het voertuig komt ophalen. Dit geldt ook voor reserveringen die online of via het callcenter zijn gemaakt. Voor bestelauto’s is de minimale waarborgsom € 450,00. De borg ontvang je binnen enkele dagen volledig retour wanneer je de auto met een volle tank en schadevrij bij ons inlevert.

  • Pech is mechanisch falen, zoals een lege accu waardoor de bus niet start. Schade, zoals een lekke band of ruitschade, valt hier niet onder en kan extra kosten opleveren.

    • Pech: Bel onze 24/7 alarmcentrale via +31 (0)88-900 55 00.
    • Schade: Stop, bel de politie, vul het Europees schadeformulier in (uit dashboardkastje) en neem contact op met de vestiging.

    Twijfel je? Bel altijd de vestiging waar je het busje hebt opgehaald.

  • Ja, je mag met een gehuurde Avis-bus naar het buitenland, mits je dit bij het ophalen aangeeft en je alleen reist naar toegestane landen: Andorra, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Finland, Italië, Ierland, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Oostenrijk, Spanje (behalve Ceuta en Melilla), Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland. Het voertuig moet altijd weer in Nederland worden ingeleverd.

    Let op lokale regels, zoals vignetten in Zwitserland en Oostenrijk, milieustickers voor Umweltzones in Duitsland, en verplichte items als reflecterende hesjes of winterbanden. Deze zijn niet standaard aanwezig. Een milieusticker voor Duitsland kun je pas aanschaffen nadat je het busje hebt opgehaald.

    Tip: neem een creditcard mee. In het buitenland accepteren veel garages alleen creditcardbetalingen voor reparaties, ook als de kosten volgens de huurvoorwaarden gedekt zijn.

Klaar om je busje te huren?

Reserveer nu en ga aan de slag!

Voertuigtype

Huur een bestelauto

Waar wil je ophalen?

Er lijkt iets te zijn misgegaan.Klik hier {{ 'om opnieuw te zoeken naar {0} of probeer het op een later tijdstip nog eens.'.replace('{0}', slotProps.currentQuery) }}
  • Vestigingen Vestiging Vestigingen Vestiging in de buurt van
    {{ branchSuggestionsGroup.name }}
Geen resultaten gevonden. Klopt de postcode of plaatsnaam? Check je zoekterm en probeer opnieuw.
{{ slotProps.activeBranch.name }} geselecteerd

Waar wil je inleveren?

Er lijkt iets te zijn misgegaan.Klik hier {{ 'om opnieuw te zoeken naar {0} of probeer het op een later tijdstip nog eens.'.replace('{0}', slotProps.currentQuery) }}
  • Vestigingen Vestiging Vestigingen Vestiging in de buurt van
    {{ branchSuggestionsGroup.name }}
Geen resultaten gevonden. Klopt de postcode of plaatsnaam? Check je zoekterm en probeer opnieuw.
{{ slotProps.activeBranch.name }} geselecteerd

Ophaaldatum en -tijd

Ophaaldatum en -tijd
{{ calendar.monthsTranslated[index] }}
{{ weekday }}
{{ calendar.formatDay(day) }}
Let op: 1 huurdag = 24u na ophaaltijd 1 huurdag = 1 kalenderdag

Inleverdatum en -tijd

Inleverdatum
{{ calendar.monthsTranslated[index] }}
{{ weekday }}
{{ calendar.formatDay(day) }}