Erik-Hageman-Spanje-LandRover-26

Vragen over de Mobiliteitskaart

  • Waarom is een mobiliteitskaart aantrekkelijker dan een los abonnement?

Bij vervoer via een abonnement heeft een organisatie eigenlijk altijd standaard kosten. Met een mobiliteitskaart wordt er alleen voor het daadwerkelijke gebruik ervan betaald. Wordt er niet gereisd, dan worden er ook geen kosten gemaakt. Kort gezegd: een mobiliteitskaart heeft de eenvoud van een abonnement maar niet de lasten ervan.

  • Heb ik wel controle over de kosten die medewerkers maken?

Dit heeft u helemaal zelf in de hand. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om per medewerker een budget in te voeren. Daarnaast is elke gemaakte reis goed online te monitoren via overzichtelijke rapportages, zonder extra kosten.

  • Hoe worden de transacties verwerkt?

Gemaakte reiskosten ontvangt u maandelijks op één btw-factuur. Weg met bonnetjes en declaraties. Door de inzichtelijkheid kunt u ook zien wat nu precies de gemaakte kosten zijn en zo bepalen of er misschien niet hier en daar extra bespaard kan worden.

  • Hoe moet HR hiermee omgaan?

Voor de HR-afdeling is het belangrijk om te weten dat het mogelijk is een koppeling te maken met het eigen personeelsadministratiesysteem. Dit maakt het makkelijk om nieuwe medewerkers direct te voorzien van een mobiliteitskaart. U kunt ervoor kiezen om elke werknemer een persoonlijke mobiliteitskaart te geven. Daarnaast kunt u ook kiezen voor 1 of meerdere kaart(en) per afdeling of voor het hele bedrijf.

  • Moet de organisatie een zakelijke klant van Avis zijn om een mobiliteitskaart aan te vragen?

Ja, de Avis Mobiliteitskaart bieden wij aan als extra dienstverlening aan onze zakelijke klanten, zonder maandelijkse kosten. Met de aanvulling van de mobiliteitskaart weet u dat u als zakelijke klant qua vervoer bij Avis altijd aan het juiste adres bent. Bent u nog geen zakelijke klant? Bekijk hier alle informatie over zakelijk huren of leasen bij Avis.

Heeft u nog een andere vraag met betrekking tot de mobiliteitskaart? Wij beantwoorden al uw vragen graag. Via ons call center zijn we op werkdagen te bereiken van 8:00 uur - 18:00 uur. Daarnaast kunt ook altijd terecht bij uw lokale vestigings- of accountmanager.